wtorek, 11 czerwca 2013

Tanzańskie klimaty - pomarańczowy z niebieskim, połączenie doskonałe


Kolczyki przygotowane na konkurs - wyzwanie Kreatywnego Kufra.  Tematem wyzwania jest Tanzania.
Temat dość ogólny, bardzo pojemny i dający pole do popisu.


Dla mnie inspiracją była przede wszystkim tanzańska przebogata kolorystyka - zwłaszcza tkanin wytwarzanych przez Masajów, wśród których dominują chabrowe, szafirowe i czerwone. Niebieski jest barwą Oceanu Indyjskiego, zaś zachody słońca w Serengeti zabarwiają świat na pomarańczowo :) 
Wszystkich tych barw użyłam do skomponowania kolczyków, wszystkie one skupiają się w krysztale Swarovskiego (wybrałam multicolor volcano).

Pomarańczowy i niebieski to połączenie bardzo dobre (dla mnie doskonałe, lubię kontrasty) choć odważne. To kolory kontrastowe, wyraziste, które świetnie się uzupełniają.


Kolczyki wykonałam na bazie modelu "ardente sole", z drobną modyfikacją - jedną stronę budują same koraliki, bez taśm.
Wykorzystałam 4 kolory jedwabnych taśm, kule rudego jaspisu, szklane japońskie koraliki w 6 różnych kolorach i różnych rozmiarach (1-6 mm).

Całkowita długość kolczyków (do szczytu bigla) to 9 cm, szerokość w najszerszym miejscu 3,2 cmSą lekkie (kolczyk waży 7 g) od tyłu podklejone naturalnym zamszem, obustronnie zaimpregnowane. Bigle otwarte. 
Dzięki wielobarwności kolczyki dobrze się komponują z odzieżą, bardzo ładnie ożywiają ciemne sukienki i bluzki, a z żółtymi lub pomarańczowymi dodatkami stanowią ekstrawaganckie podkreślenie stonowanego stroju.




1 komentarz:

  1. Zaiste tanzańskie! I do tego prześliczne. Te kolory fantastycznie do siebie pasują, i przypominają mi jakieś cukierki z dzieciństwa, mmm...

    OdpowiedzUsuń